07 Aralık 2014

Web Ortamında Bir Anit Sayaç

Geçen hafta "25 Kasım Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele Günü " kapsamında çeşitli etkinliklere katılmıştım.
Zaman yetersizliğinden sizlerle paylaşamadım.

O gün öğrendim ki; şiddetten ölen kadınlar için bir anıt sayaç hazırlanmış. :( 

Türkiye'de kocaları tarafından  öldürülen kadınların isimleri yıllara göre kaydedilmiş.Site sürekli güncelleniyor maalesef...   Sayfada yer alan isimleri tıkladığınızda öldürülüş nedenleri ile ilgili yeni bir sayfa açılıyor.

İşte utancın adresi.



6 yorum:

Sosyal Zula dedi ki...

Böyle bir sayacın olduğundan bi haberdim, paylaştığın için çok sağol gerçekten... Kadın araştırmaları hakkında makale yazarken kullanılabilecek temel bir sistem olmuş ve ayrıca unutmamak adına atılabilecek en yaratıcı adımlardan biri olmuş.

bilge dedi ki...

Eğitim diyoruz ama eğitimlilerde yapıyor maalesef.. Kadını 2. sınıf vatandaş yerine koyarlarsa olacağı bu listeler uzar gider..Toplumsal değerler diyoruz kim koyuyor bu değerleri biz insanlar..İnsanın insana yaptığını hiç bir canlı yapmıyor ...sevgi ve dostlukla kalın..
( Aslında yazacak çok şey var )

Handan dedi ki...

Ne acı...

Unknown dedi ki...

erkek kadın kavramlarından ziyade önce insan olmayı bilmemiz gerekiyor. farkındalık çok önemli hemen şimdi bende bununla alakalı küçük ama anlamlı bir yazı paylaşacağım blogumda .http://yedirenktekhayat.blogspot.com.tr

Serkan Aydemir dedi ki...

Böyle insanların yönetiminde daha da fazla artacak ne yazık ki bu sayacın sayısı. Kadın dediğin erkeğinin yanında durur, erkek döver de sever de zihniyeti artık okullarda çocuklarımıza öğretilecek. Yani 10 yıl sonraki nesil kadına daha da az değer verecek. Bir erkek olarak kadını hayvan yerine sokan bir kültürün bu derece benimsetilmesinden ötürü büyük utanç ve üzüntü duyuyorum. Yazıklar bazı şeylere...

Erdi Karadeniz dedi ki...

İnsanlık adına utanç verici bir tablo...