06 Kasım 2012

Sıradışı Görünümüyle Kanayan Mantar "Hydnellum peckii"

foto.

Yaşadıkça neler görüyorda inanamıyor insan...

Yenmeyen bir mantar türüymüş Hydnellum peckii.

Kuzey Amerika ve Avrupa'da yetişen son zamanlarda İran ve Kore'de görülmeye başlayan mantar türü, çoğunlukla kan kırmızı bazen turuncu ya da hardal sarısı bir sıvı salgılıyor sanki kanama geçiriyormuş gibi.

Zehirli olmadığından tadı acımsı olarak tarif ediliyor.

Görüntüsü itibariyle Şeytan Diş olarakta adlandırılan mantar huni şeklinde gövde yapısına sahip ve kozalaklı ağaç diplerinde ortaya çıkıyor.

Gerçekten şaşırtıcı ilk defa gördüğüm için epey şaşırdım.
 

12 yorum:

Bilun ŞEN dedi ki...

Ne kadar enteresan. Kimbilir neler var böyle bilmediğimiz, sayende öğreniyoruz :)

A-H dedi ki...

tatli gibi gorunuyor karsidan, pasta diye onume koysalar yerdim sanirim :)

a. gizem dedi ki...

off ınanmıyorum... nasıl ılgıncmış... ben de bu bayramda ılgınc mantar ceşitleri gordum derken :)

Çınar dedi ki...


Kremalı vişneli pasta sandım ilk önce.:)) Çok ilginçmiş.

Adsız dedi ki...

ilk gördügümde bende gerçekten pasta sandım :)kanayan mantar yazısını görünce merakla açtım ve şok oldum:)paylaşımına saglık yeni bir şey daha ögrendik sayende :)

Ecehan dedi ki...

Gerçek bir sanat eseri.

maviye iz süren dedi ki...

Enterasan bir mantarmış,vişne sos akıyor sanki içinden:)

Gezgin Kız - Traveler Lady dedi ki...

anaaam cupcake gibiii :D

nabrut fıdıllıoğlu dedi ki...

ne kadar ilginç Rabbim neler yaratmış

Adsız dedi ki...

Ay once valla tatlı sandım :D
Ne kadar ılgınc..
Blogunda yenıyız. Bıze de beklıoruz ;)

Adsız dedi ki...

bende ilk başta vişne reçeli damlatılmış krem şantili pasta sandım, mantar yazısını görünce açıp baktım çok şaşırdım ..ne kadarda güzel görünümü var ..tv ,internet sayesinde görmediğimiz bitki hayvan kalmadı derken ..anlaşılan daha neler var dır neler...:)

Hayattan Azıcık dedi ki...

Tanrım her şeyi bir nedenden yaratmış bununda vardır bir hikmeti. Kim bilir ne canlılara besin oluyor. Aslında ilk gördüğünde tatlıyı anımsatıyor ama tadı acı demek. İlk defa gördüm bende daha nelerrr göreceğiz bakalım. Sevgiler...