23 Eylül 2012

Ödemiş'in Köftesini Tatmak İçin Çıktık Yola...


Tire'nin o meşhur köftesinin üzerinden yıllar geçmiş zaten içimde bir ukte Ödemiş'in köftesini yemek kısmet olmamış.Elimde harita İzmir'in "hangi ilçelerini görmediğimi" belirlerken Babacığım yolu değiştirdi.

Ödemiş yolu oldukça düz ve temiz.Ege'nin toprakları öyle verimli ki sağlı sollu mısır,incir,zeytin,nar bahçeleri ne ararsanız var.

Bir süre sonra yeşil görmekten yorulduğunuzu farkedebilirsiniz.

Sakin bir ilçe Ödemiş.

Birkaç kişiye sorduk Hurşit'in Yerini tarif ettiler köfteci olarak.Ancak şehir turunu biraz uzatmış olucaz ki saat 15.30 gibiydi köfteleri bitmişti.

Aynı hizada birden fazla Ödemiş Köftesi yapan lokanta var.Servis ve sunum olarak hepsi birbirinin benzeri ben onu gözlemledim.Emniyet Müdürlüğü'nün karşı sokağında sıra sıra dizili...

Kızartılmış ve sosla ıslatılmış ekmeklerin üzerinde köfteleriniz masanıza geliyor.

Hani birgün buraya da yolunuz düşerse??





Ödemiş'e bağlı Kazanlı Köyü dilenci ve hurdacılardan epey dertli görünüyor.





Ödemiş Belediyesi İzmaritler sokağa atılmasın diye böyle bir şey düşünmüş.






10 yorum:

Smart Learning Hub dedi ki...

Önce Bayındır, ardından Ödemiş. Sıra Tire'de diye düşünüyorum. Ya da Ayrancılar mı desem?

bücürükveben dedi ki...

Resimlerdeki gibi küçük, herkesin birbirini tanıdığı, yeşillikler içinde yerlere bayılırım, büyük şehirde değil öyle bir yerde oturmayı çok isterdim..özellikle de Bücürük için...bu arada ben gelirsem aç kalırım herhalde hep köfte mi var?:)))neyse salata, çorba da bulunur elbet:)))

Şepşeker dedi ki...

Güzel bir gezi olmuş , afiyet olsun !
'Köyümüze hurdacı , dilenci giremez' :)) çok alemmiş :)

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Sevgili Amerika Günleri,27 ilçe'den sadece 5 tane kaldı :)))Kısmet diyorum.Tire gezimizin üzerinden de 4 yıl geçmiş ona'da bu yazıda link verdim zaten...
Ayrancılar derken?? Torbalı'da bir semt sanıyorum oraya gitmedim ama Torbalı'ya birkaç kere gittim.Teşekkür ediyor sevgilerimi yolluyorum size.

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Evet Şepşeker:))Kazanlı Köyü bu konuda epey dertli sanırım böyle bir tedbir almış.

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Yok yok Bücürük aç kalmazsın sen hele bir uğra:))

Smart Learning Hub dedi ki...

Evet tire yazisini sonradan fark ettim. Cocuklugumun gectigi yerleri geziyorsunuz. Bir de kiraz ve beydagi ekleyelim

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

:))Beydağ ve Kiraz işte o beşin içinde.Kısmet bakalım.

teletabi dedi ki...

Köfte yemek için şehirlerarası yolculuk yapan tek ben varım sanıyordum :) Edirne'de park köftecisi osman'a da gidiniz mutlaka bir ara efenim!

Erkan Kaya dedi ki...

Merhabalar, bir Ödemiş'li olarak yazıyorum. yapılan yorumlar için birkaç bilgilendirme yapmak istedim. Küçük ve sakin bir şehir olarak gözükebilir ancak yaklaşık 130.000 nüfusumuz var. Yüzölçümünün büyük olması sebebiyle rahat bir şehir olarak görebilirsiniz. Köftemiz dışında Töngül Pidemiz de meşhur ve güzeldir. Hurdacılara gelince herhalde gittiğiniz her köyün girişinde bu levhayı görebilirsiniz biraz sıkıntımız var yani bu konuda. :D Herkese teşekkür ederim.