22 Şubat 2010

HOSTES GELMEDEN UÇAĞA BİNEMEZSİN…

“Demek ki bekletilme sebebimiz sadece hava muhalefeti ya da uçağın hazırlanması değilmiş “ dedim paragrafı okurken…
Yolcu gözüyle okuyunca “yok olmaz öyle şey “ diyorsunuz ama siz istediğiniz kadar söylenin kurallar ne gerektiriyorsa o yapılıyor…
Önce olaydan kısaca bahsedelim…


Photobucket

Milano-İstanbul seferine çıkmaya hazırlanan Alitalia Hava Yollarına ait uçakta görevli hosteslerden birinin gelmediği anlaşılmış.Yedek hosteste bulunamayınca, yolculardan dört kişi uçağa alınmamış,tabii tartışma kaçınılmaz olmuş.Hostes gelmediyse bunda yolcunun suçu ne?diyebilirsiniz.

Havacılık kuralları gereği yolcu uçaklarında görevlendirilecek memur sayısı, yolcu kapasitesi ve acil çıkış kapı sayısına göre önceden belirlenmiş.Buna göre her 50 yolcu başına bir hostes görevlendirilmesi esas alınmış.Tahmin edildiği üzere acil durumlarda yolcuların uçaktan tahliyesi için gerekli zamanı memurların iyi kullanması gerekiyor.Örneğin 175 yolcu kapasiteli ve 4 adet acil çıkış kapısı olan bir uçakta 4 kabin memurunun görevlendirilmesi zorunlu kılınmış…
Yukarıdaki olayda tahmini ya 104 ya da 154 yolcu olduğu, 4 yolcu indirilerek sayının orantılandığı, hava yolu şirketi kusurlu bulunsa da uçuş kurallarını aynen yerine getirdiğini anlatmış Güntay Şimşek -Airport adlı köşesinde…


foto.

5 yorum:

Annekaz dedi ki...

hostes nereye gitti acaba :D

mit dedi ki...

THY yapsın bakayım böyle bir şeyi, ne oluyor :)

sünter dedi ki...

Bir an düsündüm benim basima böyle bir sey gelse ne yapardim diye de,
aklima hic hos seyler gelmedi:)

ruhum dedi ki...

Tek kelimeyle facia...
Benim başıma böyle bişiy gelse çıldırırdım kesin.
Düşünsenize herşey hazır, en önemlisi kafanız hazır ve böyle bir sebepten uçağa alınmıyorsunuz,düşüncesi bile korkutucu.
Hele de ilk kez göreceğim bir şehire,ülkeye giderken böyle bişiy olursa; kendimi hayal bile edemiyorum:)

GeCe dedi ki...

bence mantıklı böyle birşeyden ödün verilmemeli