22 Ocak 2010

YARDIM ÇAĞRISI “ES O ES”

Tehlike anında kullanılan “İmdat” çağrısı S.O.S ‘in (esoes) oluşumu telgraf günlerinden kalan Mors alfabesinden kaynaklanıyor.

1908 yılından itibaren (···---···) üç nokta ve üç çizgi şeklinde simgelenerek kullanılmaya başlanmış.Akılda daha kolay tutulması, anlaşılması ve bekleme yapmadan tek bir karakter gibi gönderilmesinden ötürü bu karakterler seçilmiş…

Mayday (Mey dey) ve Pan pan ‘da yine denizcilikte kullanılan acil durum çağrısı… Bunun da bir sıralaması var.İlk aşama “pan pan”…
Yardım isteyen kişi durumun önemine göre yardım isteme sırasını ayarlıyor.
Mayday kelimesi havacılıkta da kullanılan bir terim olarak karşımıza çıkıyor…


12 yorum:

SirEvo dedi ki...

Genel kültüre bir şey daha kattık =)
Teşekkürler efem. :)

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Ben teşekkür ederim ilginize...

Adsız dedi ki...

Nereden geliyor aklına böyle şeyler hayret ediyorum ve açıkçası çok da seviyorum :)

Ceyda Türkgeldi dedi ki...

İmdattttt:))
ü nokta üç çizgi unutmam.
hakikaten sayen de genel kültürümüz artıyor canım ya.Allah razı olsun.yoksa hayatta akıl edip düşünemiyoruz araştırmayı

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Ömürsün Ceyda...:)

Cerencim radyatöre folyoyu koydum.Sen de az değilsin hani...:)

ferulago dedi ki...

Başlığı görünce birşey için yardım istiyorsun sanmıştım :) Peki bir soru, filmlerde falan lamba yakıp söndürerek veya birşeyelere vurarak yaparlar bunu. Metallica'nın bir klibinde de vardı hatta. Ben vurarak yapmak istesem çizgileri nasıl belirtmem gerek? Aralarda biraz duraklayarak mı acaba?

ali zafer sapci dedi ki...

Güzel bir yazıydı, teşekkürler.

busra dedi ki...

mey dey mey dey diye duyardim filimlerde ama ne oldugunu anlayamazdim :)

reyhane dedi ki...

Çok yaşayın emi ben de acil bir durum var diye bir koşu geldim nefes nefese kaldım..

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Ferulagocum, zor bir soru sormuşsun valla inan en ufak bir fikrim yok. :-o
Hiç denk gelmediği için izlemedim nasıl birşey?
Uygun kelimelerle konuyu araştırmak lazım.Yalnız SOS'u ışıkla 3 kısa ışık-3 uzun ışık-3 kısa ışık şeklinde yollıyabilirsin onda sorun yok ama diğerini bilemedim.
sevgiler...

FFatiHH dedi ki...

Ödülünüz var...tebrikler...Bekliyorum..Başarılar..

Unknown dedi ki...

Duymuştum sanki ama genel kültür açısından sık karşılaşılır bir soru.Beğendim,teşekkürler.