09 Ocak 2010

“RİNG ALANI" İSMİNİ NEREDEN ALDI ?

En yaygın kullanımıyla daire,halka, yüzük anlamına gelen ve İngilizce bir kelime olan ring kelimesi,aynı zamanda dövüş sporlarının yapıldığı yer içinde kullanılmakta.Özellikle boks maçlarında duymaya alışık olduğumuz sözcüğün,bu spor dalıyla ilişkisi şu şekilde …

Boks sporunun başladığı ilk yıllarda, seyyar gruplar halinde kasaba kasaba dolaşan ve yerel halkla maç yapan topluluk,seyircileri önce daire şeklinde yerleştirir, en önde oturanlara da alanı çevreleyen ipi tuttururlardı.Böylece maç alanına başkalarının girmeside önlenmiş olurdu…

Bu spora ilgi gün geçtikçe artıp seyirci çoğalınca bunu uygulamak güçleşti.Bu kez yere kazıklar dikildi ve ipler kazıklara bağlanarak maç alanı çevrelendi.Doğal olarak bunun içinde en uygun şekil kareydi ancak ismi değişmedi ve ring olarak kaldı…



foto.
kynk.

7 yorum:

SirEvo dedi ki...

İşte bu yüzden seviyorum blogları.
Hiç bilmediğim bu bilgi için teşekkür ettim.
İyi haftasonları... =)

haykırış dedi ki...

Sayın içimden geldiği gibi,
Bilirim o ringin kaç köşe olduğunu hemde suratımda patlayan yumruğun sayesinde o an kaçacak delik arar insan ama yok kaçamaz çevrilidir etrafı iyice dövülmesi için o boksörün.
Ama yinede seviyorum.
Bilgi aktarımınız ise harika çoğu insan bilemez tabi dövüştüğüm halde bende bilmiyordum.
Paylaşım için teşekkür ediyorum.
Saygılarımla

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Sevgili Haykırış,boks ile uğraştığınızı bilmiyordum.Entresan bir spor dalı...
Asıl ilginiz için ben teşekkür ederim.

haykırış dedi ki...

Sayın İçimden geldiği gibi,
İlk okulda başlayan maceram Ankara'ya üniversite okumaya geldiğimin ikinci yılına dek sürdü şimdi ise sadece seyirci olarak izlemekten keyif alıyorum.
Saygılarımla

Unknown dedi ki...

yine bir kazanım :)
sağolasın canım :)

Hamiyet Akan dedi ki...

Şu dünyanın derdini tasasını atmak için boksa mı başlasam acaba diyorum bazen :)
Arkadaşım, bilgi için teşekkür ederim.
Sevgiler...

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

BİLGİ DAĞARCIĞIMIZI ARTIRAN GÜZEL TEŞEKKÜRLER:)))))9999