18 Ekim 2009

ORNİTKOPTER NEDİR ?

Babamın havacı olması dolayısıyla havacılıkla ilgili pek çok dergi incelemişimdir.Ancak Ornitkopter (Ornithopter) ismiyle ilk defa karşılaştım.Yunanca ornithos yani "kuş"tan türemiş bir kelime.(bknz)
Yarasalar,böcekler ve kuşlardan ilham alınarak tasarlanan bu uçaklar, kanatlarını tıpkı bir kuş gibi çırparak uçuyor…

Mucidinin kim olduğu kesin olarak bilinmemesine rağmen ,1942 yılında Münih’de Adalbert Schmid tarafından ilk uçuş başarıyla gerçekleştirilmiş…

*Bu görüntü hareket halinde iken kayıt edilmiş.Ben içlerinden en kısa olanı seçmek istedim.Eğer ilginizi çekerse diğer videolar burada.

Ornitkopter. kynk. foto.

11 yorum:

Adsız dedi ki...

çok ilginçmiş gerçekten..videonun sonuna kadar ha uçtu ha uçacak dedim ama malesef çakıldı:)

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

diğer görüntülerde herşey normaldi ama süresi uzundu.Daha havalanmadan böyle bir sorun yaşaması komik bir görüntü oluşturmuş...

Unknown dedi ki...

şu insan beyninin sınırlarının olmayışını gördükçe şaşıyorum gerçi bunun sonu da traji-komik olmuş ama :)

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

sanırım orada rüzgarın bir ters etkisi olmuş.Diğer görüntülerde bir sorun göremedim.
En kısa görüntüyü alayım derken en talihsiz olanını seçmişim :)))

GeCe dedi ki...

bak bende bilmiyordum

SMİLENA dedi ki...

harika.zaten bir çok icat doğadan esinlenerek yapılmamışmıydı...

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Çok güzel şeyler öğreniyorum bu blogtan :)

Handan dedi ki...

Can'a göstermeliyim bunu :D

FFatiHH dedi ki...

Mimmmmm :) sanırım bu konuda mimlenmemiştin.2iyaretime beklerim :)

Ceyda Türkgeldi dedi ki...

2 şey daha öğrendim. biri bu uçakları diğeri babanın havacı olmasını.benim babamda havacı.bende diyom kanım nerden ısındı :))))))

MAVİ TUTKU dedi ki...

Vay canına, ilk defa görüyorum, çok hoş. ilginç geldi.