30 Eylül 2009

UZAK DOĞU KÜLTÜRÜNDEKİ YEMEK ÇUBUKLARI…

Uzak Doğu kültüründe çatal-bıçak yerine kullanılan çubukların yani adıyla “Chopstick” (çopsitik) lerin kullanımı bize göre zor,onlara göre oldukça kolaydır…
Bu çubukların ortaya çıkışı ile ilgili rivayete göre Çin imparatorlarından biri halkın ayaklanmasından korktuğu için ,eritip silah olarak kullanılabilecek tüm metallerin toplatılmasını emretmiş.
Ellerinde çatal,kaşık vb. tüm metalleri vermek zorunda kalan halk yemek yemek için bambu ağaçlarından bu çubukları yapmaya başlamış ve o dönemden bugüne günlük hayatlarının ayrılmaz bir parçası olmuş.
Bambu ağacının tercih edilmesinin nedeni ise hem ucuz,hem kolay şekil alabilen ve ısıya dayanıklı olmasıymış…

Chopsticks nasıl kullanılır ?
kynk.
foto.

6 yorum:

Sagır Kedi dedi ki...

Seviyorum chopstickleriiiiii:)))))))))))Noodle hastası Sagır Kedi:)))))))))))))))

Nina Noctis dedi ki...

Ben bu çubukların ortaya çıkışını daha farklı biliyorum..
Uzak doğu dövüş sanatlarıyla ünlü savaşçı milletlerden oluşuyor..
Ve bu dövüş sanatlarında en sıradan görünen bir obje kolayca öldürücü bir silah haline getirilebiliyor.. Sofrada bulunan çatal bıçak gibi kesici aletler kötü amaçlar için kullanılabilir düşüncesiyle insanlar çubuk kullanmaya başlamışlardır.. Bu çubuklar fırlatılamayacak kadar hafif ve kolayca kırılabilen bambudan yapılmaya başlamıştır..
Hatta çorba içmek için kullandıkları kaşıkların bile hiç sivri kenarları yoktur bu yüzden ;)

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

AY BEN BUNLARI KULLANAMAM....DOYMAM Kİ

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

bilgi için teşekkürler Nina....
Neşeli Günler çok hoşsun.Güldürdün beni.:))

Ceyda Türkgeldi dedi ki...

iyiki benim ülkem halkı yada başkanları korkmuyor birbirinden.
bizim halk zafiyet geçirirdi.
teşekkürler canımcım.bu bilgileri not alıyorum hafızaya biliyorsun sayende bilmişlik tasladığımı dimi :)))

GeCe dedi ki...

aa bak yani ozel bir anlamı yokmuş tamamen mecburiyetten ama bizim halkımız tahtayı oymuş da kaşık yapmış onlar neden yapmamış tembeller nolcak :))