26 Eylül 2009

MENÜDE KÖFTE VAR...

Bayram gezimize ara verdik bir alışveriş merkezindeki köftecide…
Etrafa bakarken Türkiye’de 290’dan fazla köfte çeşidi olduğunu öğreniyorum.Ama bana sayıdan daha ziyade isimler ilginç geliyor.Not alıyorum bazılarını, özellikle hiç duymadıklarımı…
Acaba diyorum yemek bloglarında yapılmış olabilir mi? Görüşler nasıl?
Mesela Kilis’in “Kübbilmüşviyye köftesi” nette aradım ama tarifini bulamadım…
Şanlıurfa’nın “Beli Kırık” ve “Lık Lıkı köftesi”…
Siirt’in “Kittel” ve “Tap Tap köftesi”( maalesef bunu da bulamadım…)
Gaziantep’in “Molhatalı köftesi”…
Sakarya’nın “Sıknaç Köftesi” (bunun da tarifi yok…)

11 yorum:

Ceyda Türkgeldi dedi ki...

Allah allah okadar çeşit varmıymış yahu.ilk defa duydum hepsini.keşke köfte yarışması olsada hepsinden tatsam jüri olarak.

Zehra Fındıklı dedi ki...

:)

mit dedi ki...

"keşke köfte yarışması olsada hepsinden tatsam jüri olarak."

Aynı şeyi ben diyecektim :) Memleketimizdeki yemek çeşidi, damak zevki başka hiç biryerde yok gerçekten de. Tecrübeyle sabittir.

ferulago dedi ki...

Gerçekten de çok ilginç isimler. Tatları nasıldır acaba, yapan olsa da yesek (üşengeçlik diz boyu).

:)

Unknown dedi ki...

nerde demiştin bu yer

teletabi dedi ki...

Dünyanın en güzel köftesi Edirne'de Park Köftecisi Osman'da yapılmaktadır. Fena halde iddialıyım.!

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Sevgili Bahar Gelsin,köfteciyi soruyorsan bir daha kesinlikle gitmeyeceğim çünkü o günün akşamı eşimle gıda zehirlenmesi geçirdik...O da ayrı bir konu,zaten bu bahsettiğim köfte isimleri sadece reklam olarak yazılmış,menüde yok yani anlayacağın...

Unknown dedi ki...

düşünceli tavrın için çok teşekkür ederim çok zarifsin
içimden geldiği gibi yorumlara aboneliğim sayesinde cevapları takip edebiliyorum geçmiş olsun zehirlenmeniz için
yine bekleriz blogumuza:))

Elif Zorcan dedi ki...

bu tap tap köftesine kayınvalidemler taptama diyorlar. Benzer kelimelerle ararsan bulursun sanıyorum.
Sevgiler...

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ay geçmişler olsun .
canım benim o kadar çeşit yoktur inan uydurma bazıları. bazende bir yemeğin ismi farklı yürelerde farklı isimlerde oluyor örneğin,soğuk çorba,katıklıaş,lebeni,ayran çorbası,yoğurt çorbası aşagı yukarı aynı şeyler.
ha bu arada beli kırık =patlıcan kebabı=kazan kebabı aynı şey..
şanlıurfadan selamlarrr

GeCe dedi ki...

290 mı şaşırdım