30 Eylül 2009

DÜNYADA EN ÇOK ÜNVANA SAHİP OLAN KİŞİ...

Dünyada “en çok ünvana sahip” olan kişi bir kadındır…
18. Alba Düşesi Dona Maria Del Rosaria Cayetana Fitz-James Stuart Sylvia’nın sekiz düşeslik,onbeş markizlik,yirmibir konteslik ünvanları dışında ondokuz ayrı ünvanı daha vardı…

En sevdiği unvan ise “Kadın”dı… :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Yukarıda bahsedilen kavramlar bizde olmadığı için çoğu bir anlam ifade etmiyor hatta ne olduğunu bilmiyoruz bile.
Kadın kendini tanıtırken acaba hangilerini kullanıyordu ? Bir hayli ilginç geldiği için paylaştım.Genede benim gibi merak edenler için onuda ekleyelim hemen…
Avrupa ülkelerinde Prensten sonra gelen soyluluk ünvanları bunlar.Mesela Erkek “Dük” eşine de “Düşes” deniyor gbi…

17 yorum:

hülya konar dedi ki...

ben en çok "kadın" ünvanını seviyor olmasını sevdim.

bilmediğim birşeyi daha öğrendim,teşekkür ederim.

Sagır Kedi dedi ki...

Amaannn yerim diger ünvanları:)))Ortaçagda kalmış o ünvanlar hatta bugünlerde bile kral kraliçelere sinir oluyorum.Yine de buradan ögrendigim bir şey oldu kadının en sevdigi ünvarn "kadın" imiş.Çok anlamlı..

mit dedi ki...

İsmi de bayağı uzunmuş maşallah :) Aklıma Zagor'daki Çiko karakteri geldi anında. Onun ismide Felipe Ceyatano Lopez Martinez Gonzalez Çiko idi :)

NzlGl dedi ki...

Bir erkek bu kadar ünvanı taşıyamazdı zaten:)))))))
Bence ne olursa olsun ne kadar ünvanı olursa olsun kadın önce KADIN dır.
Teşekkürler canım

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Çiko'nun adını bilmiyordum hakikaten güzelmiş sevgili mit.:))

ELİF dedi ki...

maaşşşallah....

Unknown dedi ki...

kadını bir ünvan olarak almaları güzelmiş

Engin Bütüner dedi ki...

Şüphesiz kadınların başarıları tartışılmaz, ünvanlar gelip geçici olabilir, ast olan yaptıkları başarı işlerdir.

Meleğin Dünyası dedi ki...

:))Güzelmiş gerçekten kadın ünvanını sevmesi yani...

simla dedi ki...

ben eski zamanların şaaşalı durumuna hep abyılmışımdır zaten:)

Ceyda Türkgeldi dedi ki...

kadın en güzeli en anlamlısı.ama vay be diyorum bukadar ünvana.

Unknown dedi ki...

o ünvanda hiç kendi olmamış yazık geçen ömrüne ...

meltem dedi ki...

yuuuuuh:))

GeCe dedi ki...

en sevdiği ünvanı bence en güzeli bazılarımız kadın olmaktan bile memnun olmuyor

Adsız dedi ki...

Hazret-i Peygamberin (s.a.v.) iki yüz bir ismi mescidi nebevi duvarlarına nakşedilmiş . bu isimler efendimizin sıfatları . Allah azze ve celle tarafından verilmiş . burada efendimizin 201 ismi olduğu anlaşılmasın . isimleri çok daha fazla . neyse :)

Sercan Solmaz dedi ki...

18. yuzyılda yasamıs demissiniz de... bahsettiğiniz kişi halen yaşıyor ve şu anda 86 yaşında.. azıcık internete bakın da yazın di mi?
http://www.hurriyet.com.tr/planet/18908442.asp

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Uyarınız için teşekkür ederim Sevgili Sercan.
2009 yılına ait bir yazı bu ve Başkent Üniversitesi yayınından alıntı olduğu için o dönemde bakmamış olabilirim hatırlamıyorum.
Dostlukla kalın.