26 Nisan 2009

NE DEMEK İSTEDİĞİMİ ANLADINIZ MI ?

Değerli blog arkadaşım FıkraSevenlere günün anlam ve önemine tam da yakışacak şekilde beni mimlemiş…Ancak yazma fırsatım oldu kendisine teşekkür ediyorum…
Atamıza ait birkaç kelime söylememizi istemiş…
Ben , ne kadar haklı olduğunu bir kez daha gördüğümü söylemek istiyorum.Bununla ilgili olarak hani okullarda defalarca okutulan,yazdırılan fakat anlamını şimdi çok daha iyi kavradığımız Atatürk’ün Gençliğe Hitabesinden bir bölüm hatta hitabenin kalbi olarak düşünülen bir cümle ile göstermek istiyorum…
“…Cebren ve hile ile aziz vatanın bütün kaleleri zaptedilmiş, bütün tersanelerine girilmiş, bütün orduları dağıtılmış ve memleketin her köşesi bilfiil işgal edilmiş olabilir…”
Cümle daha açık ifade edilirse, “ZORLA VE HİLE YAPILARAK KUTSAL VATANIN, BÜTÜN TEMEL DEVLET KURUMLARI TESLİM ALINMIŞ (SİYASİ HEDEF), BÜTÜN TEMEL EKONOMİK İŞLETMELERİ ELE GEÇİRİLMİŞ (EKONOMİK HEDEF), BÜTÜN ORDULARI TERHİS EDİLİP DAĞITILMIŞ (ASKERİ HEDEF) VE YURDUN HER KÖŞESİ TAMAMEN İŞGAL EDİLMİŞ OLABİLİR…
Şimdi bunun devamında birde şu haberi okuyalım…Bakalım haber ne diyor? *
(*yaa bahsi geçen kişi geçen hafta burada değilmiydi? peki ne konuştu bunlar? )

-------------------------------------------------------------------
yazmak isterlerse GeCe ve Smilena sizi mimliyorum...

3 yorum:

khaos dedi ki...

Günaydın..
"Soykırım" dese ne olacak demese ne.
Yani ben konuya şu taraftan bakıyorum..
ABD başkanın bu anma törenlerine katılması zaten tanıması anlamına gelmiyormu?
Neden bir kelimeyle kendimizi kandırıp duruyoruz acaba..

Hem deseler, tanısalar bile bu sözde soykırımı, bu toplumda ne değişecek ki..
3 gün sürer, unuturlar..

Yazık..

Unknown dedi ki...

Atamıza ait bir sözün bile ne kadar önemli olduğunu anlamak istemeyenler bile bir gün anlayacak.Atamız hiçbir sözünü geçiştirmek için söylememiştir.Her söylediği bugün geçerliliğini sürdürüyor.Böylesine büyük bir insanın hakim olduğu vatanda yaşamak bana gurur veriyor.İlkelerini yaşatmak da boynumuzun borcudur.Görüşmek üzere...

GeCe dedi ki...

çok güzel bir yazıydı atamız hakkındaki bu mimi ben yazmıştım çok teşekkür ederim yine de