25 Ocak 2009

SIRADIŞI BİR İNŞAAT HİKAYESİ…

Bir rivayete göre diyerek başlıyacaktım yazıya yani ben öyle biliyordum ,son anda bakmak aklıma geldi Evliya Çelebi’nin naklettiği bir bilgiymiş bende kendi bildiklerimle harmanlayarak yazıyorum…
Süleymaniye Camisi yapılırken Mimar Sinan muhteşem eseri için öyle özen göstermişki en şiddetli depreme dayanıklı olsun ,hiçbir şekilde yıkılmasın diye temellerini iyi kazdırmış sırf kazılma işlemi üç sene sürmüş…
İnşaat süresi uzadıkça padişah sabırsızlanmış oysa bilememiş ince hesaplamaların,yazım –çizim ve geleceğe kalacak eserin mükemmel olması için zaman gerektiğini…Dile kolay tam yedi sene sürmüş Süleymaniye’nin yapımı…Zaman zaman saraydan kontrol için gelen Kanuni Sultan Süleyman işlerin yavaş gitmesinden şikayet eder dururmuş.İşte tam bu sırada İran Şahı inşaat yavaşladı diye sandıklar dolusu mücevher, bir de mektup yollamış.”Duyduğuma göre gücünüz yetmemiş cami yapımına “ diye …Çok kızmış sultan,hazine o zaman dolu memleket zaten zengin ama asıl sorun para değilmiş…Derhal emir vermiş--kendi paramızla yapacağımız camiye bir kuruş yabancı eli değemez al bunları kırdır diye vermiş sandıklar dolusu mücevheri Mimar Sinan’a ,tenezzül etmemiş yani padişah…Minarelerin yapıldığı zamana denk gelmiş.Büyük havanlarda dövülen mücevherler çimento harcına karıştırılmış.İşte güneş ışıkları vurduğunda Süleymaniye’nin minareleri bu yüzden pırıl pırıl parlarmış...

kynk.süleymaniye

4 yorum:

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Dediğiniz gibi bu bir rivayet değil gerçektir. Ne güze de parlar ama...

GeCe dedi ki...

bak bunu bilmiyordum çok güzel bir hikaye yada gerçek neyse işte

RoNaLDiNHo dedi ki...

sayande önemli bişileri dahaöğrendik teşekkürler :D Ben bilmiyordum o parıltı olayını

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

bu hikeyeyi biliyordum ama bu kadra detaylı bilmiyordum çok saol bilgilendirdin beni sevgiler