10 Haziran 2008

TÜRKİYE'DE AKILLI TÜKETİCİ OLMAK...


Biraz önce biten ütü sonrası yazmaya karar verdim...Nedenmi??? Hemen açıklıyayım...
Herkes güzel giyinmeyi sever..İmkanı el verdiğince kaliteli olsun ister...Ama ne yalan söyliyeyim ben güzel giyinmenin herzaman kaliteli giyimden geçmediğine inananlardanım...İşte bu fikrimi doğrularcasına biraz önce yaptığım ütü bunu birkez daha kanıtladı... Güzel giyinmek uğruna aldığımız markalı ,çeşit çeşit,modellerdeki gömlekleri ütülemek resmen eziyete dönüştü...Hemde öyle böyle değil yurtdışında rağbet gören markalardan tutunda,büyük hipermarketlerin bilmem kaç bin dolar kira ödeyen büyük mağazalarından dünyanın parası verilerek alınan güzelim gömlekler daha ilk yıkamada fosss çıktı..En yüksek derecede ütülesende, eşim “hafif nemliyken ütülenmeli” desede açılmıyor gömlekler...Şimdi mantıken çok para vererek aldığınız bir malın en iyi kalitede olması beklenir değilmi???Yani en’leri olmalıdır...”En kaliteli kumaş” “En rahat ütülenen gömlek” “En....” vs... böyle bir beklenti içine girmemiz normal değilmi?? Eeee hani nerde???Bu kaliteli dediğimiz gömleklerin içinde bir tanesi varki ,günlük kullanmaya diye orta halli bir mağazadan alınan müşfik,uslu,hiç zorluk çıkarmayan biricik gömlek kaçıncı kez yıkanmasına karşın ilk günkü gibi düpdüzgün insanın karşısına çıkıyor işte....Aynı örneğe benzer , artık model takip edemediğim cep telefonu cennetine dönen güzel ülkemde herkes,bakkaldan ekmek süt alır gibi cep telefonlarını değiştirmekte,bir üst model çıktığında iki gün önce aldığı sıfır telefonları ikinci elden satmakta...İstemesemde bende aşırı ısrarlara dayanamayıp bu hataya düştüm. Gene aynı konu daha pahalı, daha bilmem Mbsi yüksek,daha fonksiyonlu diye gittik sattık ...Aldık bilgisayar donanımlarına sahip telefonu...Şarjının bir gün bile gitmediğinemi yanarsın,videonun sadece 9 sn’ye çekim yapabildiğinemi ,yoksa(bugün farkettim) kronometresi olmadığınamı... Sonradan program yükleniyormuş da,kameranın süresi uzatılıyormuş da gidip bunlarla kim uğraşacak??Birde mesaj çekerken türkçe karakter(ü,ö,ş,ı,ç,ğ) kabul etmez tek mesajı 2 yada 3 mesaj halinde gönderir bu yeni model cep telefonları...Eeeee şimdi bu ne demek oluyor???Oysa 20 sn çekim yapan,kronometreli,şarjı 3-4 gün giden,mesaj çekerken beni üzmeyen cep telefonum nerdesin??Seni sattığım için çok pişmanım...Özledim seni...
Biliyorum bütün bunlar akıllı tüketici olmadığım için başıma geldi.Keşke alacağım ürünlerin önce ihtiyaçlarıma cevap verecek şekilde olmasına dikkat etseydim vede uyanık davransaydım,Türkiye’de herşeyin en pahalıda olmadığını
anlasaydım... 1

Hiç yorum yok: